Hasar Anında Ne Yapmanız Gerekir?

Hasar meydana geldiğinde 444 12 44 numaralı GIG Sigorta Müşteri İlişkileri Merkezi’ni arayabilir ya da web sitemizden hasar bildirebilirsiniz.

  1. Hasar ihbarı sırasında,
  2. Sigortalının adı, soyadı, unvanı
  3. Poliçe numarası,
  4. Hasar tarihi,
  5. Tahmini hasar tutarı
  6. Hasarın maliyeti
  7. Zarar gören 3. Şahıs bilgileri ( TCK/VK Numarası, mağdurun adı, soyadı, unvanı, doğum tarihi)

Bilgilerini yanınızda bulundurmanız gerekir.

Hasar Bildirmek İçin Hangi Belgeler Gerekir?

Seyahatin İptali/Gecikmesi/Rötarı/Kaçırılması/Yarıda Kesilmesine ilişkin Hasarlarında;

  1. Seyahat Bilet Fotokopisi
  2. Kimlik Fotokopisi
  3. Seyahat edilen ülkeye giriş ve çıkış damgasının basılı olduğu ve pasaport sahibi bilgilerini içeren resimli pasaport sayfalarının fotokopisi
  4. Seyahat edilecek ülke için alınmış vizeyi gösteren pasaport sayfa fotokopisi
  5. Uçuş rötarı nedeni ile yapılan harcamalara ait fatura asılları
  6. Tur Sözleşmesi
  7. Tur şirketine yapılan ödemeleri belgeleyen dekont ve fatura asılları
  8. Tur şirketinin iptal faturası/ geri ödeme makbuzu veya dekontu
  9. Seyahatin yarıda kesilmesi/ iptali durumunda, sigortalının /resmi eş/anne/ baba/kardeş/çocuğunun doktor raporu /epikriz/ ölüm raporu ve yakınlıklarını gösteren belge
  10. Doğal Afet kaynaklı ise; doğal afetin mahiyeti ve süresi ile ilgili yetkili otoriteden yazılı onay
  11. Tazminat beyan formunun eksiksiz tanzim edilmiş örneği 

 Cenaze Nakli Hasarlarında;

  1. Seyahat Bilet Fotokopisi
  2. Kimlik Fotokopisi
  3. Seyahat edilen ülkeye giriş ve çıkış damgasının basılı olduğu ve pasaport sahibi bilgilerini içeren resimli pasaport sayfalarının fotokopisi
  4. Cenaze masraflarını ödeyen kişinin kimlik fotokopisi ve imzalı banka hesap bilgisi
  5. Ölüm raporu
  6. Ölü gömme izin kâğıdı / Defin ruhsatı
  7. Cenazenin ülkeye nakil izin formu
  8. Cenaze masraflarına ilişkin (tabut, ulaşım vs.) fatura asılları
  9. Tazminat beyan formunun eksiksiz tanzim edilmiş örneği

Bagajın Kaybı/Gecikmesi ve Eşya Kaybı Hasarlarında;

  1. Seyahat bilet fotokopisi
  2. Kimlik fotokopisi
  3. Seyahat edilen ülkeye giriş ve çıkış damgasının basılı olduğu ve pasaport sahibi bilgilerini içeren resimli pasaport sayfalarının fotokopisi
  4. Bagaj ile ilgili meydana gelecek kayıp ve gecikmelerde havayolu firmasının düzenlediği bagaj kayıp raporu
  5. Bagaj ve kişisel eşya kayıplarında kayıp eşyalara ilişkin fiyat içeren detaylı döküm
  6. Bagaj içerisinde bulunan eşyaların satın alım faturaları
  7. Bagaj gecikmesi nedeni ile yapılan zaruri / acil ihtiyacınızı belgeleyen fatura asılları
  8. Bagaj kaybından dolayı havayolu firmasının tarafınıza ödeme yapıp yapmadığını gösterir belge
  9. Bagajın arama süresinin dolması sonrası, havayolu firması tarafınca düzenlenmiş bagajın bulunamadığına dair yazı
  10. Tazminat beyan formunun eksiksiz tanzim edilmiş örneği

Tedavi Masrafları Hasarlarında; 

  1. Seyahat bilet fotokopisi
  2. Kimlik fotokopisi
  3. Seyahat edilen ülkeye giriş ve çıkış damgasının basılı olduğu ve pasaport sahibi bilgilerini içeren resimli pasaport sayfalarının fotokopisi
  4. Şikayet, anamnezi/hikayeyi, konulan teşhisi ve uygulanan tedaviyi içeren epikriz/doktor raporu, tüm tetkik sonuçları ve reçete
  5. Sağlık kurumlarına yapılan ödemelere ait faturaların asılları ve ödeme dekontları
  6. Tazminat beyan formunun eksiksiz tanzim edilmiş örneği 

Dikkat

Yukarıdaki evraklar standarttır ve hasarın miktarına ya da oluş şekline göre ilave evrak talep etmemiz gerekir. Hasar ihbarının alınması ve hasar dosyasının açılması hasarın sigorta şirketi tarafından kabulü anlamına gelmez.

Hasar Bildirin
Hasar Bildirin Otomobil ve diğer sigortalarınız için hasar bildirin

Hasar Bildirdikten Sonraki Süreç Nasıl İşler?

Hasar ihbarınızı aldıktan sonra hasar dosya numarasını size bildiririz. Tüm işlemlerinizi bu dosya numarasıyla takip etmeniz gerektiğinden dosya numaranızı not etmenizi rica ederiz.

Hasar talebinizi daha hızlı değerlendirebilmemiz için gerekli belgeleri en kısa sürede bize ulaştırmanız gerekir.

Tüm sorularınız ve dosya durumunuzu öğrenmek için 444 12 44 numaralı GIG Sigorta Müşteri İlişkileri Merkezi’ni arayabilir, hasar dosyanızın güncel durumunu web sitemizden takip edebilirsiniz.

Hasar Takip Edin
Hasar Takip Edin Otomobil ve diğer sigortalarınız için hasar bildirimlerinizin durumunu takip edin