Gigit Cep Telefonu Koruma Sigortası Bilgilendirme Metni
CEP TELEFONU KORUMA SİGORTASI BİLGİLENDİRME METNİ
Sigorta sözleşmesine taraf olmak isteyen kişilere ve sigortadan menfaat sağlayacak diğer kişilere, yapılacak sigorta sözleşmesine ilişkin önemli bazı hususlarda genel amaçlı bilgi vermek amacıyla, 14.02.2020 tarihli Resmi Gazete ‘de yayımlanan Sigorta Sözleşmelerinde Bilgilendirmeye İlişkin Yönetmeliğe istinaden hazırlanmıştır.
1. Sigortacıya ilişkin bilgiler
Unvan : GIG Sigorta A.Ş.
Adres : Saray Mah. Dr. Adnan Büyükdeniz Cad. No: 4/2 Kat:4-5 Akkom Ofis Park Cessas Plaza Ümraniye, İstanbul
Web sitesi : www.GIGsigorta.com
Hasar ihbar iletişim numarası : 0850 252 52 66
2. Kazaen Zarara Uğrama ve Çalınma Teminatı
İşbu sigorta sözleşmesi, Sigortacı tarafından sigortalıya, kazaen zarara uğrama ve çalınma güvencesinden, Elektronik Cihaz Sigortası Genel Şartları ve Hırsızlık Sigortası Genel Şartları kapsamında ve Sigortalı sıfatıyla poliçede belirtilen koşullar çerçevesinde yararlanma hakkı tanımaktadır.
Bu sigorta sözleşmesi, sözleşmede belirtilen ve aşağıdaki istisnalara tabi olan ürünün onarımı, parça değişimi, işçilik ve evde servis hizmetlerini kapsar.
İşbu sözleşme kapsamındaki teminat sadece Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde geçerlidir.
İşbu Sigorta poliçesi Kamuya açık olan ve kişiye ait ve özel olmayan alanlarda (park, otobüs, dolmuş, cafe, avm, konser alanı, vb.) Sigortalının bilgisi ve rızası olmaksızın, değişik usûl ve yöntemlerle, yanında, üzerinde, çantasında, cebinde bulunan eşyalara yapılacak ve “Aşırma, Yankesicilik, Kapkaç” olarak tabir edilen hırsızlık zararlarına karşı güvence sağlamamaktadır.
Yapılacak onarım veya değiştirme işlemlerinde, ürünün fabrika çıkış fonksiyonel faydasını karşılayacak yeni, tamir edilmiş veya muadil üretici parçaları kullanılabilecektir.
3. Teminat Kapsamı
Poliçede belirtilen Kazaen Zarara Uğrama ve Çalınma Sigorta Başlangıç ve Bitiş Tarihleri ile sınırlı olmak üzere kapsam dahilindeki ürünün;
• Ani ve beklenmedik bir olay neticesinde kazaen zarara uğramasından kaynaklanan hasarları ile
• Hırsızlık Sigortası Genel Şartlarının A.1. maddesinde belirtilen “kapalı bir ortamdan kırma, delme, yıkma, devirme, zorlamayla girilerek; öldürme, yaralama, zor ve şiddet kullanma veya tehditle” ürünün çalınması sebebiyle oluşacak zararları kapsamaktadır.
Yukarıda sayılan haller sonucunda ürünün tamamen hasarlanması durumunda, ürünün onarımının ekonomik ve/veya sağlıklı olmaması halinde poliçede belirlenen sigorta bedelinin %30’u kadar muafiyet (kesinti) uygulanacaktır.
Ürünün tamir edilmesi (kısmi hasar) durumunda herhangi bir muafiyet uygulanmayacaktır.
4. Tahkim
Sigortacı, Sigorta Tahkim Komisyonu üyesidir. Sigorta Ettiren, bu Sigorta Sözleşmesi'nden doğan bir uyuşmazlık nedeniyle Sigorta Tahkim Komisyonu'na başvurabilir. Sigorta Tahkim Komisyonu'na başvuru ile ilgili hususlar 5684 Sayılı Sigortacılık Kanunu'nun 30'uncu maddesi ile Sigortacılıkta Tahkime İlişkin Yönetmelik'te düzenlenmektedir.
Sigorta Ettiren, tahkime ilişkin olarak www.sigortatahkim.org internet adresinden daha fazla bilgi edinebilir.
5. Fesih ve Cayma
Sigorta Ettiren, işbu poliçe ve fatura ile başvurarak sözleşmenin başlangıç tarihinden sonra sözleşmedeki hakların kullanılmamış olması kaydıyla işbu poliçeden on dört (14) gün içinde cayabilir. Türk Ticaret Kanunu’nun ilgili hükümleri saklı kalmak kaydıyla Sigorta Ettiren, cayma süresinin ardından sözleşmeyi feshedemez.
6. Hasar Ödemeleri ve Muafiyet / Sorumluluğun Sınırı
Sigortacı, ürünün tamamen hasarlanması durumunda, ürünün poliçe üzerindeki sigorta bedeli üzerinden %30 muafiyet uygulanması sonrasında hesaplanan tutar kadar ödeme yapabilecektir.
İşbu sigorta kapsamında ödeme yapıldığında, poliçe Sigorta Ettiren’e geri ödeme yapılmaksızın kendiliğinden sona ermektedir.
Sigortalının Ürünü geçici olarak yurtdışına çıkarması durumunda, işbu sigorta, ilk kez yurtdışına çıkış tarihinden başlamak üzere sadece ürünün yurtdışında bulunduğu birbirini takip eden 30 gün süre ile sınırlı olarak Sigortalıya teminat sağlar.
Hasar süreçlerinde, Sigorta Ettiren’in Poliçesi’ nin devam ediyor olması ve TCKN ve/veya IMEI / Seri numarası ispatı aranır.
Hasar halinde: Sigortalı, arızanın farkına varır varmaz, en kısa zamanda 0850 252 52 66 numaralı hattan arıza talebini açık adresi formda yazılı olan Sigortacıya iletir. Sigortaya ilişkin her türlü bilgi talepleri ve şikayetler için yine bu formda yazılı adres ve telefonlara başvuruda bulunulabilir.
Hasar halinde Sigortalının yükümlülükleri ve haklarına Poliçe’nin 4.a. numaralı maddesinde detaylı olarak yer verilmiştir. Lütfen ilgili kısmı dikkatlice okuyunuz. Hasar Bildiriminin gecikmesi tazminatta artışa neden olursa Türk Ticaret Kanunu’nun ilgili hükümleri uyarınca tazminat miktarında indirim söz konusu olabilir.
Detaylı bilgilendirme için lütfen sigorta poliçenizde yer alan sözleşme maddelerini dikkatlice okuyunuz.
Sigortacı Sigortalı / Sigorta Ettiren
GIG Sigorta A.Ş.