Teminatlar
Avantajlar
Kimler Yararlanabilir?
Nereden Alabilirsiniz?
Sıkça Sorulan Sorular
Ürün Genel Şartları

Ürün Sorumluk Sigortası en çok perakende satış, üretim, distribütörlük gibi faaliyetlerde bulunan firmalara özel olarak tasarlanmış bir sigorta ürünüdür. Üretici, toptancı, distribütör veya perakendeci tüketiciye ulaşan ürününde, ürünün kusuru nedeniyle oluşan her türlü maddi ve bedeni zarardan ulusal ve uluslararası kanunlar önünde sorumludur. Sigortalının ürettiği malların kullanılması esnasında, üçüncü şahısların uğrayacağı zararlar sonucunda yasal olarak ödemekle yükümlü olduğu maddi ve bedeni zararları tazmin eder. 

Teminatlar

  • Bedeni zarar
  • Maddi zarar
  • Manevi tazminatlar 
  • Mahkeme masrafları

Avantajlar

  1. Tüm dünyada yayılmış geniş hizmet ağımız sayesinde tazminata konu olacak olayın yeri, niteliği, miktarı ve zamanı ne olursa olsun, anında ve yerinde, uzman ekiplerimizle müdahale ederek ülkeniz dışında meydana gelen olaylarda karşılaşabileceğiniz güçlüklerin en aza indirilmesini sağlarız.  
  2. ABD ve Kanada da dahil, hasar hangi ülkede olursa olsun, o ülkenin yerel mahkemelerinin kararları sonucu çıkacak tazminatı ödeyecek şekilde geniş kapsamlı poliçeler düzenleyerek oluşabilecek mahkeme masraflarını karşılarız. 

Kimler Yararlanabilir?

Üretici, toptancı, distribütör veya perakendeci olarak faaliyet gösteren firmalar bu sigortadan yararlanabilir.


Sıkça Sorulan Sorular

Hangi Sektörler ve Firmalar İçin Uygundur?

  1. Yiyecek Sektörü
  2. İçecek Sektörü
  3. Mobilya
  4. Giyim
  5. Ev Tekstili
  6. Elektrikli – Elektronik Eşya Üretimi
  7. Deri Mamulleri
  8. Dayanıklı Tüketim Malları
  9. Perakendeciler, Süpermarketler

Üründeki ne tür eksikliklere bağlı hasar talepleri oluşabilir?

  1. Hatalı üretim 
  2. Hatalı, eksik etiketlenme/ ambalajlama
  3. Hatalı dizayn
  4. Yetersiz tanıtım ve kullanım

Ülkemizde üründeki ayıp ve eksiklik sebebi ile tüketicinin haklarını düzenleyen kanun var mıdır?

TR: 4077 sayılı “Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun”, kusurlu ürünlerin yol açacağı zararlara ilişkin sorumlulukları düzenlemiş bulunmaktadır. İlgili kanunun 4. maddesinde “Ayıplı Mal ve Hizmetler” başlığı altında, “ayıplı maldan ve/veya ayıplı malın neden olduğu her türlü zarardan dolayı tüketiciye karşı satıcı, bayi, acente, üretici ve ithalatçının, müştereken ve müteselsilen sorumlu oldukları”, ayrıca “satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesinin bu sorumluluğu ortadan kaldırmayacağı” belirtilmektedir.