Teminatlar
Ek Teminatlar
Avantajlar
Kimler Yararlanabilir?
Nereden Alabilirsiniz?
Sıkça Sorulan Sorular
Ürün Genel Şartları

Özel Gezi Teknesi Sigortası, tekne gövde ve makine hasarlarını güvence altına alır. 

Teminatlar

  • Enstitü Yat Klozları Gövde Teminatı
  • Savaş ve Grev Teminatı
  • Makine Hasarları Teminatı

Ek Teminatlar

  • Kişisel Eşyalar
  • Balıkçılık Ekipmanları
  • Çekme ve Kurtarma
  • Elektronik Cihaz ve Ekipmanlar
  • Üçüncü Şahıs Sorumluluk
  • Çevre Kirliliği
  • Sigortasız Tekne
  • Geçici İkame Yat
  • Hukuksal Koruma
  • Ferdi Kaza
  • Yunanistan Zorunlu 3. Şahıs Sorumluluk Teminatı

Avantajlar

  1. Poliçelerimizde “makine hasarları genişletme klozu” ve “Hızbotu Klozu” matbu olarak sağlanır.
  2. Makine Hasarları Genişletme Klozu için tıklayınız.
  3. Hızbotu Klozu için tıklayınız.

Kimler Yararlanabilir?

Özel amaçla kullanılan, ticari faaliyet için veya kiralık olarak kullanılmayan motoryat ve yelkenli tekne sahipleri yararlanabilir.

Sıkça Sorulan Sorular

Yat Sigortası Nedir?

Özel amaçla kullanılan yatların denizde, bağlama yerlerinde, marinada veya çekek yerlerinde karşılaşabilecekleri risklere karşı sunulan güvencedir.

Yat Sigortaları neyi öder?

  1. Fırtına, Çarpma veya Karaya Oturma Gibi Deniz Kaza ve Tehlikeleri
  2. Korsanlık Yüzünden Uğranılan Zararlar
  3. Yangın Yüzünden Uğranılan Zararlar
  4. Deprem, Volkanik Patlama ve Yıldırım Düşmesi Yüzünden Uğranılan Zararlar
  5. Hava Araçları İle Çarpışma Yüzünden Uğranılan Zararlar

Yat Sigortalarının fiyatlandırılmasında rol oynayan etkenler nelerdir? 

Yat sigortalarının fiyatlandırılmasında rol oynayan etkenleri beş başlıkta belirtebiliriz;

  1. Yatın cinsi
  2. Yatın sigorta bedeli
  3. Yatın yaşı ve tonajı
  4. Teminatın kapsamı
  5. Yatın sefer sahası ve faaliyet alanı 

Yat Sigortası ek teminatları nedir? 

Çarpışma/çatışmadan kaynaklanan yasal sorumlulukların oluşması, harp, grev, terör, kötü niyetli hareketler vb. riskler için sunulan ek teminatlardır.

Speed Boat Clause (Hızbotu Klozu) nedir?

Speed Boat klozu, hızı 17 mil üzerinde olan teknelerin pervane ve şaft hasarlarını teminat harici bırakıp makine teminatını daraltan bir klozdur. Bu nedenle, bu notun dahil edilmesi bu bilgi doğrultusunda talep ediliyorsa tabii ki ekleyebiliriz. Ancak; geçmiş deneyimlerimiz uyarınca, bu notun istisna tutulmasının teminatı daraltan bir husus olduğunun düşünülmesi ve “Poliçede hiçbir istisna yer almamalı.” yönündeki yaygın kanı nedeni ile bu taleplerin de geldiği kanaatindeyiz. Bu nedenle, bu notun kaldırılmasının teminatı maksimum ölçüde genişlettiği ve Sigortalı’nın avantajına bir durum olduğu bilgisinin paylaşılması uygun olacaktır.

Makine hasarları teminata dahil midir? Makine kırılması nedir?

Poliçelerimizde; makine hasarları, Enstitü Yat Klozu ve Makine Hasarı Genişletme Klozu doğrultusunda teminat altına alınmaktadır. Makine Hasarı genişletme Klozu ile Yat Klozu’nda istisna tutulan motor, elektrik donanımı, bataryalar ve bunların bağlantıları ile pervane hasarları teminat altına alınır. Ayrıca; yukarıdaki maddede belirttiğimiz şekilde, Hız Botu Klozu ile getirilen kısıtlamalar da poliçelerimizde uygulanmamaktadır. Bu doğrultuda; makine hasarlarının teminata ilgili sigorta bedeli limitleri ile dahil olduğunun belirtilmesi ve bu konuda poliçelere ekstra bir not yazılmasına gerek bulunmamaktadır.

Makine kırılması ile kasıt, belirtilen makine hasarları teminatıdır.

Poliçede makine bedeli sütununda herhangi bir bedel yer almıyor. Makine hasarları teminata dahil midir?

Poliçe aşamasında, makine bedelinin ayrıca belirtilmesi ve talep edilmesi halinde, makine bedeli poliçe üzerine not edilebilmektedir. Ancak; makine için herhangi bir bedel poliçe üzerinde not edilmediği durumda, bir hasar esnasında, makinenin piyasa rayiç bedeli dikkate alınarak işlem yapılacaktır.

Poliçe muafiyeti nerelerde uygulanır?

Poliçelerimizde, Enstitü Yat Klozu ile verilen ana teminatlar için poliçe muafiyeti uygulanmaktadır. Üçüncü şahıs sorumluluk, sigortasız tekne ve Hukuksal Koruma teminatı için (aksi poliçede açıkça belirtilmedikçe) herhangi bir muafiyet uygulanmamaktadır. Bunun dışındaki ek teminatlar içinse, ana poliçe muafiyetinin bu teminatlar için yüksek kalabilmesi nedeniyle, daha düşük matbu muafiyetler uygulanabilmektedir.

Ruhsatında ticari olarak görünen ancak ticari amaçla kullanılmayan teknelere teminat verilebilir mi?

Risk kabul kriterlerimiz doğrultusunda; ticari unvana kayıtlı teknelere, ticari olarak kullanılıyor olsun ya da olmasın, kesinlikle teminat verilememektedir. Bu konudaki taleplerde iletilen “Teknenin ticari unvana kayıtlı olmasına rağmen firma sahibi tarafından özel kullanım amacıyla değerlendiriliyor olması”, teknik değerlendirmeyi değiştirmemektedir.

Tekne maksimum hızı niçin önemlidir? Nereden öğrenilebilir?

Teknelerin maksimum hızları ruhsatname/registry gibi bizim teklif sürecinde talep ettiğimiz evraklarda yer almayan bir bilgidir. Bu nedenle; bu bilginin soru formunda doğru beyan edilmiş olması yüksek önem arz etmektedir. Hızı 50 mph üzerinde olan teknelere kesinlikle teminat verilememektedir. Sigortalının bu bilgiden emin olmaması durumunda, “Tekne motor adedi, her bir motor gücü(BPH), tekne boyu, yakıt tipi ve tekne hız kadran fotoğrafı” iletilmelidir.

Yatın sigorta bedeli düştüğünde, prim niye aynı oranda düşmez?

Yat poliçelerinde; ana risk, kısmi hasar riskidir. Yat bedelinin değişmesi; kısmi hasar risklerinde aynı ölçüde bir değişikliğe sebep olmadığından ve olası bir kısmi hasarda, hasarlanan parçaların rayiç bedelinde bir değişikliğe sebep olmayacağından, riski aynı ölçüde değiştirmez. Bu nedenle, prim de aynı oranda değişmez.

Yunanistan Teminatı nedir? Hangi durumlarda verilir?

Yunanistan Zorunlu Sorumluluk Teminatı, yatların Yunan karasuları ve marinalarına giriş yapmaları için poliçelerinde yer alması zorunlu olan notu ifade eder. Bu not, üçüncü şahıs sorumluluk limiti 500.000 EUR (veya eşdeğeri döviz cinsi) ve üzeri olan tüm poliçelere eklenebilir.

Çekme Kurtarma Ek Teminatı, niye sigorta bedeli ile sağlanmamaktadır?

İşbu teminat, kloz kapsamında sigorta bedeli ile dahil olan çekme kurtarma limitini kısıtlamamaktadır. Aksine; klozda yer alan mutlak tehlike haline ek olarak; hasar önleyici/azaltıcı acil durumlar için bir genişletme sağlamaktadır.

Profesyonel Marina nedir?

Deniz Ticaret Odası tarafından verilen marina lisansına sahip ve gerekli güvenlik önlemlerine sahip tesisler, profesyonel marina olarak değerlendirilmektedir.

Bağlama yeri ile yatma yeri arasındaki fark nedir?

Bağlama yeri, teknenin kütüğe kayıtlı olduğu liman başkanlığının bulunduğu yeri ifade eder. 

Yatma yeri ise; teknenin konakladığı, kışladığı veya uzun süreli bağlı bulunduğu marinayı ifade etmektedir. 

Örneğin; ruhsatı Bodrum Liman Başkanlığı'ndan alınmış ve Kalamış Marina'da kışlayan bir tekne için bağlama yeri Bodrum iken, yatma yeri Kalamış Marina olacaktır.

Ürün Genel Şartları