İşveren Sorumluluk Sigortası
Hasar Anında Ne Yapmanız Gerekir?
Hasar meydana geldiğinde 444 12 44 numaralı GIG Sigorta Müşteri İlişkileri Merkezi’ni arayabilir ya da web sitemizden hasar bildirebilirsiniz.
- Hasar ihbarı sırasında,
- Sigortalının adı, soyadı, unvanı
- Poliçe numarası,
- Hasar tarihi,
- Tahmini hasar tutarı
- Hasarın maliyeti
- Zarar gören 3. Şahıs bilgileri ( TCK/VK Numarası, mağdurun adı, soyadı, unvanı, doğum tarihi)
Bilgilerini yanınızda bulundurmanız gerekir.
Hasar Bildirmek İçin Hangi Belgeler Gerekir?
İşveren Mali Mesuliyet Hasarlarında;
- Olayı anlatan ve talebinizin detaylarını içeren beyanınız,
- Resmi makamlar tarafından tutulacak olan işverenin kusur durumunu da gösterir ifade ve görgü tespit tutanakları (İş güvenliği veya SGK müfettişlerinin kaza raporu)
- Yaralanmalarda, tedavi masraflarına ilişkin harcama belgeleri, doktor raporları, ilaç kupürleri ve reçete asılları
- Ölüm halinde defin ruhsatı, veraset ilamı, aile nüfus kayıt örneği ve varislere ait kimlik belgeleri, cenaze giderlerine ait faturalar ve makbuzlar
- Sürekli sakatlık halinde yaralanma hasarlarında talep edilen evraklara ek olarak, tüm vücut fonksiyon kaybını yüzdesel olarak gösteren sürekli sakatlık Özürlü Sağlık Kurulu Raporu
- SGK işe giriş bildirgesi, işçinin iş akdi veya toplu iş sözleşmesi, nüfus cüzdanı fotokopisi ve kazadan önceki son 6 aylık ücret bordrosu
- Kazanın olduğu tarihte çalışan sayısını teyit eden “SGK Sigortalı Hizmet Listesi”
- Yaralanan/vefat eden işçi taşeron çalışanı ise işveren taşeron arasındaki sözleşme örneği ve taşerona ait “SGK Sigortalı Hizmet Listesi”
- Olaya tanıklık edecek en az 2 kişinin yazılı beyanı
- Sigortalı aleyhine dava açılmış ise, dava ihbar ve cevap dilekçeleri, dava sonucunu bildirir kesin mahkeme kararı
- SGK tarafından işçi veya mirasçılarına sağlanmış yardımı gösteren belgeler
- Tüzel kişilikler için vergi levhası, imza sirküleri ve ticaret sicil fotokopisi
- Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin İzin Formu ve Ticari İleti Onay Formu
3. Şahıs Sorumluluk Hasarlarında;
- Olayı anlatan ve talebinizin detaylarını içeren beyanınız,
- Resmi makamlar tarafından tutulacak olan ifade ve görgü tespit tutanakları
- Maddi hasarlarda zararın tespiti ve hasar ile ilgili fotoğraflar
- Yaralanmalarda, tedavi masraflarına ilişkin harcama belgeleri, doktor raporları, ilaç kupürleri ve reçete asılları
- Ölüm halinde defin ruhsatı, veraset ilamı, aile nüfus kayıt örneği ve varislere ait kimlik belgeleri
- Sürekli sakatlık halinde yaralanma hasarlarında talep edilen evraklara ek olarak, tüm vücut fonksiyon kaybını yüzdesel olarak gösteren sürekli sakatlık Özürlü Sağlık Kurulu Raporu
- Sigortalının kimlik fotokopisi ve vergi kimlik numarası
- Ödeme için banka bilgilerinin belirtileceği (Banka adı, Şube Adı, Hesap Sahibi, IBAN Numarası)
- Gerçek kişiler için kimlik fotokopisi ve T.C. kimlik numarası, Tüzel kişilikler için vergi levhası, imza sirküleri ve ticaret sicil fotokopisi
- Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin İzin Formu ve Ticari İleti Onay Formu
Dikkat
Yukarıdaki evraklar standarttır ve hasarın miktarına ya da oluş şekline göre ilave evrak talep etmemiz gerekir. Hasar ihbarının alınması ve hasar dosyasının açılması hasarın sigorta şirketi tarafından kabulü anlamına gelmez.
Hasar Bildirdikten Sonraki Süreç Nasıl İşler?
Hasar ihbarınızı aldıktan sonra hasar dosya numarasını size bildiririz. Tüm işlemlerinizi bu dosya numarasıyla takip etmeniz gerektiğinden dosya numaranızı not etmenizi rica ederiz.
Hasar talebinizi daha hızlı değerlendirebilmemiz için gerekli belgeleri en kısa sürede bize ulaştırmanız gerekir.
Tüm sorularınız ve dosya durumunuzu öğrenmek için 444 12 44 numaralı GIG Sigorta Müşteri İlişkileri Merkezi’ni arayabilir, hasar dosyanızın güncel durumunu web sitemizden takip edebilirsiniz.